رفتن به مطلب
بازگشایی انجمن! ×
GuardIran

ارز دیجیتال غیرقابل ردیابی


Zubeid

پست های پیشنهاد شده

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، محققین یوروپل می‌گوند ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال مونرو (Monero) حتی به کمک بررسی‌های عمیق IP نیز امکان‌پذیر نبوده و عملا غیرقابل ردیابی است. جزئیات این قابلیت ویژه ارز دیجیتال مونرو در وب‌سایت اتحادیه بلاک چین منتشر شد که به صورت انحصاری ارز‌های دیجیتال را ارزیابی می‌کند. یکی از کارشناسان خبره این اتحادیه به نام جرک جاکوبسک (Jerek Jakubcek) فاش کرده بود که یوروپل به شدت در حال نظارت بر روند توسعه ارزهای دیجیتال غیرقابل ردیابی است. او می‌گوید:از آن جایی که شخص مورد نظر ما از ترکیب مرورگر تور و مونرو استفاده کرده است، ما نتوانستیم تراکنش را ردیابی کنیم. ما حتی نتوانستیم IP را ردیابی کنیم که این به منزله پایان خط برای ماست. این اتفاق بر خلاف شبکه بلاک چین بیت کوین بوده که هر تراکنشی در آن بسیار شفاف و قابل پیگیری است.

توجه خاص یوروپل به مونرو را می‌توان این طور تعبیر کرد که مقامات اروپایی، قصد محدود کردن استفاده از ارز‌های دیجیتال غیرقابل ردیابی را دارند. در گذشته هم این سازمان با بست میکسر (یکی از مطرح ترین سرویس‌های میکس بیت کوین) به مشکلاتی برخورد کرده بود. با این حال سرویس‌های میکسینگ BTC نیز بعضی از اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها را قابل ردیابی باقی می‌گذاشتند.


در نتیجه به نظر می‌رسد که ترکیب مرورگر تور و ارز دیجیتال غیرقابل ردیابی، تمامی ردپای تراکنش را از بین می‌برد. البته پروتکل مونرو پیش از این باگی داشت که IP ها را افشا می‌کرد ولی اکنون راه‌هایی بیشتری برای پوشاندن این مشکل ارائه می‌کند. البته فراموش نکنید که استفاده از تراکنش‌های غیرقابل شناسایی، تنها از طریق پرداخت‌های شخص به شخص قابل استفاده است.

صرافی‌هایی که هنوز از ارز دیجیتال مونرو استفاده می‌کنند، می‌توانند درخواست افشای اطلاعات پرداخت و تراکنش را داشته باشند و آن را با کیف پول دارای هویت صحت‌سنجی کنند. این صرافی‌ها همچنین می‌توانند در صورت نیاز، درخواست هویت فیزیکی نیز داشته باشند، اما پس از این می‌توان تمامی اطلاعات تراکنش را از بین برند تا هویت پرداخت کننده همچنان ناشناس باقی بماند.

دیگر بلاک چین‌های عمومی مانند بیت کوین و اتریوم، مسیر قابل ردیابی سخت ولی شفافی را ارائه می‌دهد، اما تنها کافیست تا تراکنش‌ها وارد بلاک چین مونرو شوند تا دیگر نتوان آن‌ها را ردیابی کرد. این عدم ردیابی شاید صرافی‌های پشتیبان ارز دیجیتال مونرو را به دردسر بیندازد. قانونی در سال ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود که ممکن است بعضی صرافی‌ها را از پشتیبانی از پول بدون پشتوانه منع کند.

با این حال مخفی بودن تراکنش‌ها علاوه بر مزیتی که دارد، می‌تواند پرداخت‌های غیرقانونی و دزدی‌های سایبری را نیز پوشش دهد و ردیابی آن‌ها را سخت کند. گفته می‌شود یکی از کشور‌های که ار ارز دیجیتال مونرو برای این کار استفاده می‌کند، کره شمالی است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


ممنونم از پست مفیدتون.

ارزهای دیگه ای هم هستن که غیر ردیابی هستن

مثل zcash  و dash

اگر مطلبی درمورد این دو ارزها هست به اشتراک بزارید.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


در 9 ساعت قبل، C0d3!Nj3ct!0n گفته است :

اگر مطلبی درمورد این دو ارزها هست به اشتراک بزارید.

دش یک پروژه متن باز است و یک رمزارز و یا آلتکوین (جایگزین رای بیت کوین) است. این پروژه یک فورک از بیت کوین است.

هدف

بعد از معرفی و استفاده عمومی

This is the hidden content, please
، با اینکه صاحبان حساب ها ناشناس می‌ماندند اما تمام تراکنش‌ها قابل بررسی و ردیابی بودند. این یعنی عدم حفظ حریم شخصی طوری که برخی خواهان آن هستند.

دش یک پروژه متن باز است. این رمزارز یک آلتکوین یا کوین جایگزین (برای بیت کوین) است. این پروژه یک فورک از بیت کوین است که در ضمن یک ارگان مستقل غیرمتمرکز DAO (یک برنامه مستقل غیرقابل تاثیر که به صورت شفاف عمل می کند.) نیز هست که این مجموعه توسط زیرمجموعه‌هایی از کاربران به نام مسترنود Masternodes (ابر گره) و این رمز ارز اجازه می‌دهد که تراکنش ها غیرقابل ردیابی باشند.

نامگذاری و استفاده اولیه

این رمزارز ژانویه 2014 با نام اکس کوین Xcoin به وسیله اوان دافیلد راه اندازی شد. در ابتدا تصور می‌شد که یک نوع کلاهبرداری باشد.

بعد از مدتی این رمزارز نام خود را به دارک کوین (سکه سیاه یا تاریک) Darkcoin تغییر داد. فشار زیادی از بابت استفاده از این رمز ارز در دنیای تاریک وب و اینترنت (دارک نت-Dark net) و دنیای خلافکاران به این رمزارز وارد شد.

در مارس سال 2015 این رمزارز نام خود را به دش Dash تغییر داد. این نام از کلمات دیجیتال کش برگرفته شده Digital cASH.

در حال حاضر از دش در هیچ بخش عمدی ای از فضای تاریک اینترنت استفاده نمی‌شود.

طراحی و ساختار

این رمزارز شبکه ای از گره های استاندارد و گره های مستر (استاد Master) هستند. گره‌های استاندارد وظیفه انجام اجرای یک کپی از بلاک چین، انتقال پیام ها و تایید تراکنش ها روی شبکه را دارند.

گره های مستر گره هایی هستند که علاوه بر انجام اعمال گره های استاندارد حق رای برای پیشنهادات ارائه شده برای بهبود اکوسیستم دش را دارند.

داشتن یک گره مستر مستلزم داشتن حداقل 1000 واحد دش است. همچنین باید یک IP آدرس استاتیک و حداقل‌های سخت افزاری برای CPU-RAM-HDD و پهنای باند مناسب را داشته باشند.

ماینر ها در این شبکه می توانند گره‌های استاندارد باشند.

یک الگوریتم اثبات خدمات رسانی برای گره های مستر از داشتن آخرین پروتکل بلاک چین و آنلاین بودن گره‌های مستر اطمینان حاصل می‌کند.

یک اتفاق تلخ و اشتباه در اجرای برنامه ارگان غیر متمرکز خودکار DAO در توزیع سکه‌ها باعث شد مقدار زیادی سکه یا کوین به عده قلیلی تعلق بگیرد و این امر باعث انتقادات به این DAO گردد.

ثروت زیاد انباشت شده در دست عده قلیل ، قدرت تصمیم گیری در خصوص آینده این رمز ارز را در دستان اقلیت قرار داده است.

این رمزارز با توجه به معماری شبکه اش یک رمزارز خصوصی تلقی می‌شود.

تراکنش ها و اجماع

در این رمزارز اثبات انجام کار به وسیله تابع هش Hash function به نام X11 صورت می‌گیرد که این تابع الگوریتم در بیت کوین SHA 256 است. X11 یازده مرحله انجام هش دارد که میانگین دو و نیم دقیقه برای استخراج یک کوین زمان لازم دارد.

به این صورت همانند بیت کوین تراکنش‌ها تایید و سپس اثبات انجام کار به وسیله الگوریتم هش X11 انجام می‌گیرد. ماینری که ابتدا این بلوک را ایجاد کند پاداش آن را به صورت دش دریافت می‌کند. این روش، روش معمول انجام تراکنش‌ها است.

در شبکه دش گره های مستر دو نوع تراکنش دیگر را ارائه می‌دهند.

ارسال لحظه ای InstantSend که قسمت ماینینگ را حذف می‌کند و به جای آن گره‌های مستر در مورد این تراکنش اجماع می‌کنند (هر کدام بر اساس کپی بلاک چین خود تصمیم می‌گیرند و اعلام می‌کنند) به این ترتیب سرعت انتقال در این روش بسیار بالا می‌رود.

دیگر خدمتی که گره های مستر ارایه میدهند ارسال خصوصی PrivateSend است که در این روش تراکنش‌ها غیرقابل ردیابی می‌شوند. برای این کار دش‌های خرج نشده کاربران درگیر تراکنش با هم مخلوط می‌شود.


DAO دش 10 درصد از منابعی که از طریق ماینینگ به دست می آورد را در جایی که DAO از طریق رای گیری غیرمتمرکز تصمیم گیری کند سرمایه گذاری می‌کند. این موضوع تا کنون اجازه تامین مالی چندین موسسه را داده است از جمله گروه دش کور Dash Core Group –DCG که از توسعه پایدار ، تمامیت و دیگر فعالیت های دش پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

تاکنون دش خود را با توجه به اتفاقات نه چندان دلچسب در طول مسیر خود، حفظ کرده و توانسته در بازار پر التهاب رمزارزها پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

تراکنش های بسیار ایمن شمشیر دولبه ای برای دش بوده که از یکسو طرفداران حفظ حریم شخصی از آن حمایت و استقبال می‌کنند و از سوی دیگر این قابلیت بسیار خوشایند خلافکاران و بزه کاران مجازی نیز است.

جایی که حتی ژاپن فعالیت این رمزارز را به علت اینکه آن را رمزارز خصوصی می‌داند ،محدود کرده البته این ممنوعیت در خصوص چند رمز ارز دیگر نیز اعمال شده، برخی از صرافی ها در کره نیز به دنبال ژاپن نماد این سکه را حذف کرده اند.

از دیگر انتقادات به این رمزارز عدم وجود فاینانس غیرمتمرکز بر خلاف ادعای خود پروژه است. چرا که در زمان تصمیم گیری‌ها نه همه‌ی اعضا و گره ها بلکه گره‌های صاحب قدرت (گره های مستر که دش بیشتری در شبکه دارند) حق رای دارند.

از سوی دیگر با اعلام دولت ونزوئلا برای ارائه خدمات به ازای دریافت رمزارز این دش بود که اولین حرکت را در این کشور شروع کرد و درخواست بسیار زیادی از آمریکای جنوبی و خصوصا ونزوئلا برای دریافت دش به وجود آمد.

همچنین این رمزارز در اقدامی در ایالات متحده با دانشگاه ایالتی آریزونا برای بورسیه کردن و تحقیق روی توسعه بلاک چین به تفاهم رسیده است.

سرعت بالا، امنیت حفظ حریم شخصی و البته موارد منفی و مثبت ذکر شده برآیندی نه چندان زیاد اما مثبت برای دش در پی داشته که با سرعت کم در حال پیشرفت است.

اما این برآیند شکننده هر لحظه امکان برعکس شدن را دارد. ازآنجایی که دولت ها اصلا علاقه ای به حفظ حریم شخصی تا این حد ندارند.

هر لحظه ممکن است با اعمال قوانینی استفاده از این رمزارز را غیر قانونی اعلام کنند که در آن صورت تنها استفاده از دش سخت تر خواهد شد و یافتن هویت‌ها و حتی مبدا و مقصد تراکنش‌ها بسیار سخت و در حقیقت ناممکن است.

 

 منبع : Zard Digital

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • ایجاد مورد جدید...