رفتن به مطلب
بازگشایی انجمن! ×
GuardIran

پست های پیشنهاد شده

:IP

IP:

هر سیستمی به هر روشی که به اینترنت وصل بشه یک IP اختصاصی از ISP خودش میگیره تمامی این آی پی ها از شرکت IANA آمریکا که شرکتی است که به تمای دنیا آی پی میفروشه (چون مال شرکت آمریکاست تمامی آی پی های رند رو برای خودش نگه می داره)

دوتا سایت وجود داره که شما می تونید IP کشور های مختلف رو بررسی قرار دهید.

nirsoft.net                             dnsstuff.com

 برای اینکه IP خودمون رو بدست بیاریم (IP valed) کافیه در گوگل عبارت IP Address رو سرچ کنیم مثال 2.196.70.36 اما برای بدست آوردن آی IP invaled کافیه در محیط ران (فشار دارد همزمان کلیک های windows+R)  عبارت cmd را تایپ کنید و اینتر سپس در محیط ران عبارت ipconfig  را تایپ کنید و اینتر مثال 169.264.240.116 (که آی پی اینولید به کار هکر ها نمیاد مهم آی پی ولید شماست)

این IP بعد از هر (.) یکه معنی خاصی داره:

عدد اول (2): نشان دهده کشور شماست

عدد دوم (196): نشان دهده شهر شماست

عدد سوم (70): نشان دهده منطقه شماست

عدد آخر (36): نشان دهنده isp شماست که از چه isp استفاده میکنید

ISP:

isp (مخفف internet service provider) یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی سازمان یا شرکتی است که به کاربران امکان اتصال به اینترنت و استفاده از آن را می دهد. درواقع میتوان به آن واسطه میان کاربر و اینترنت گفت.

آی پی ها برای مشخص کردن مکان شما هم هستند (خیلی از هکر ها که بعد از عملیات نفوذ دستگیر میشن بخاطر لو رفتن همین IP می باشد) 

آی پی ها در کل دونمونه هستند.

IPv4       IPv6

IPv6 فعلا خیلی کمه و به خیلی از کشور ها هنوز داده نشده آی پی های ورژن 6 رو جایگزین آی پی های ورژن 4 می کنه میشه گفت دلیل اومد IPv6 بخاطر تموم شدن IPV4 بوده که هم امنیت بیشتری داره هم گستردکی بیشتری داره چون ترکیبی از حروف و اعداد میباشد.

NAT:

امنیت دنیای شبکه ای که اینترنت هست رو تامین میکنه کار nat اینکه میاد این امکان را فراهم میکنه که تمامی کامپیوتر هایی که درون یک شبکه هستند رو به وسیله IP invaled  وصل میکنه.

اما از کجا بفهمیم ما پشت nat قرار گرفته ایم؟ درصورتی که آی پی ipaddress ما با آی پی ipconfig  ما فرق داشت یعنی ما پشت nat قرار گرفته ایم

امنیت آی پی  به دو نوع است:

SSL            IPSEC

SSL بر روی یک سایت برای امنیت مشتری اون سایت میباشد مثل بانک ها ایمیل ها و ... که دو نوع هسند پولی و رایگان

IPSEC که سیستمی میباشد میاد تمام پکت هایی که ارسال یا دریافت میکنه رو رمزنگاری میکند.

مخفی کردن آی پی از دست هکر ها:

RUN=> mmc=> ok=> File=> Add/Remove Snap-in...=> IP Security Policy Management=>Add=>IP(...)=>Finish=>ok=>Save

در صفحه ران mmc را تایپ کنید و ok سپس در پنجره بازشده سربرگ File را انتخاب و گزینه Add/Remove Snap-in را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده IP Security Policy Management را پیدا کرده و کلیک کنید و سپس گزینه Add  را کلیک کنید. در پنجر باز شده IP خود را معرفی کنید سپس گزینه Finish  را انتخاب کنید و در پایان گزینه ok را انتخاب و save نمایید

 

این پست رو هم مثل network و port سعی کردم مختصر و مفید باشه اگه ناقص یا ایرادی داشت لطفا بگین تا برطرف کنیم تا استفاده لازمه رو ببریم فقط دوستان از سایت های دیگه کپی رایت نکنید چیزی که خودتون بلد هستین. باتشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • ایجاد مورد جدید...