رفتن به مطلب
بازگشایی انجمن! ×
GuardIran

زبان برنامه نویسی پایتون چیست


saeid1989

پست های پیشنهاد شده

فناوری اطلاعات > اینترنت - پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد .

این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود)  با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد های نوشته شده در این زبان در محدوده وسیعی از پلتفرم ها مانند لینوکس ، ویندوز ، مک ، و حتی گوشی های موبایل قابل اجرا است .

همانطور که گفته شد این زبان از زبان‌های برنامه نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه   استفاده می‌کند.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا و مفسر است که توسط خَودو فان روسوم /Guido van Rossum‏ در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

 

برای یادگیری زبان پایتون از این لینک استفاده کنید. سایر اطلاعات را از این لینک بگیرید.

پایتون از جامعه ی کد باز است، زبانی که گوگل و یا یاهو از آن به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه استفاده می کنند. برنامه های پایتون مثل پی اچ پی قابل اجرا روی اغلب پلاتفورم هاست( حتی پلی استیشن). پایتون یک سینتکس شبیه گفتار ساده ی انگلیسی دارد، مثل PHP با حدود 60 واژه ی کلیدی که جزو ساده ترینها است.

منبع :

This is the hidden content, please

This is the hidden content, please

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


سلام ، لطفا منابعی که از آنها در پست هایتان استفاده میکنید در زیر پست خودتون قرار دهید ...

البته امیدوار هستیم مطالب رو سعی کنید یا بازنویسی کامل انجام دهید و فایل هارو به شکل دقیق تغییر بدید (با ذکر منبع کلی در فایل) و در حالت بهتر کلا از جایی کپی نکنید و خودتون با دانش شخصیتون مطالب رو ارسال کنید ...

This is the hidden content, please
     این رو من قرار دادم ایندفعه لطفا دقت کنید ...

لطفا برای پست های خودتون حتما برچسب های پربازدید رو قرار بدید و دقت کنید که همه کاربران موظف به انجام این کار هستند چون در صورت قرار ندادن کلید واژه یک اسپم در انجمن محسوب می شود ...

موفق و سربلند باشید ...

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • ایجاد مورد جدید...