رفتن به مطلب
بازگشایی انجمن! ×
GuardIran

sajjadnet

کاربر تازه‌وارد
  • ارسال ها

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره sajjadnet

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمی شود.

دستاوردهای sajjadnet

Newbie

Newbie (1/14)

4

امتیاز

  1. شاید خواندن این مقاله کمی برای شما سخت و ناراحت کننده باشد که دلایلی مبنی بر عدم استفاده از متا تگ توضیحات آورده شده است. موضوعی شاید تا مدت ها پیش دنبال آن بودید که بتوانیدمتا تگ توضیحات خوبی برای صفحات خود ارائه دهید تا بهتر و جذاب تر از رقبای شما باشد و در نتایج گوگل بهتر دیده شوید اما گوگل هر روزه خود را آپدیت می کند و به ناچار باید تابع قوانین آن باشیم تا به سئو سایت ضربه نزند. قطعا سایت ها و انجمن های مختلف به خوبی نحوه استفاده بهینه از متاتگ توضیحات را توضیح داده اند که نباید بیشتر از 155 کاراکتر باشد تا به خوبی در نتایج جستجو دیده شود اما در این مقاله دلایلی آورده می شود که از متاتگ توضیحات فقط در بعضی صفحات سایت استفاده می کنیم نه همه صفحات سایت. 1- گوگل به طور پیوسته نتایج جستجو را ارزیابی و تغییر می دهد. بعد از سال ها استفاده سایت ها از متاتگ توضیحات با محدودیت 150 تا 165 کاراکتر، به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تعداد محدودیت را به 260 تا 277 کاراکتر تغییر داد و این باعث جابه جایی بسیاری از وبسایت ها در نتایج جستجو شد و سایت هایی که با تعداد جدید بهینه شده بودند در نتایج بالاتری در جستجو قرار گرفتند اما بعد از 6 ماه دوباره گوگل به همان روال قبلی بازگشت و تعداد را به 150 تا 165 کاراکتر کاهش داد . 2- گوگل معمولا توضیحات خود را در متاتگ توضیحات می نویسد. گوگل معمولا توضیحات خود را در متاتگ توضیحات می نویسد حتی اگر شما متاتگ توضیحات را نوشته باشید. طبق مطالعات Yoast قبل و بعد از تغییر اندازه طول متاتگ توضیحات توسط گوگل نشان داد که گوگل از پاراگراف اول محتوا جهت ایجاد متاتگ توضیحات استفاده می کند.پس سعی کنید پاراگراف اول یا به عبارت دیگر 100 کلمه اول محتوای خود را بسیار جذاب و بهینه شده بنویسید. 3- بهتر است خود گوگل متاتگ توضیحات را بسازد. کلمات موجود در نتایج جستجو باعث می شوند که کاربر روی لینک سایت کلیک کند و وارد آن شود پس در نتیجه استفاده از متاتگ توضیحات بسیار کاربر پسند و clickable (قابلیت کلیک) است اما اغلب افراد این متا تگ را یا از رقبای خود کپی می کنند یا از کلمات غیر مرتبط استفاده می کنند که متناسب با موضوع مقاله نیست. به همین علت بهتر است خود گوگل متا دیسکریپشن صفحه را تعیین کند. 4- همه صفحات سایت از لحاظ سئو به طور یکسان مهم نیستند. وبسایت های بزرگ دارای هزاران یا میلیون ها صفحه هستند که همه ی آنها ترافیک قابل توجه و قابل قبول را به سایت هدایت نمی کنند.پس بهتر است توضیحات متاتگ صفحاتی که روی هیچ گونه کلمه کلیدی متمرکز نیستند را به صورت دستی یا برنامه نویسی حذف کنید. لازم نیست همه ی صفحات سایت شما دارای توضیحات متا باشد. اما 4 صفحه از سایت که باید متاتگ توضیحات را داشته باشند به شرح زیر است: 1- صفحه نخست شاید مهمترین صفحه سایت شما صفحه اصلی یا home page است که مستلزم داشتن طراحی و تجربه کاربری ویژه و متاتگ توضیحات جذاب و کاربرپسند است. بعضی از صفحات سایت که دارای عناصر زیاد مانند عکس، متن و ... هستند به شدت نیاز به استفاده از متاتگ توضیحات را احساس می کنند. اگر شما سایتی با برند بزرگ و شناخته شده ای را مدیریت می کنید متادیسکریپشن صفحه اصلی سایت باید به شدت روی مخاطب تاثیرگذار باشد تا بیشترین کلیک را به ارمغان بیاورد. 2- صفحات محصول و دسته بندی اگر وبسایتی در حوزه ی فروش محصول دارید پس مهمترین صفحات سایت شما صفحات محصول و دسته بندی می باشد و این صفحات به بیشترین زمان ممکن جهت بهینه سازی نیاز دارند تا جذاب باشند. 3- صفحات فرود سایت صفحات فرود یا landing page صفحاتی هستند که علاوه بر این که باید به خوبی توسط کاربر و موتورهای جستجو دیده شوند باید حجم زیادی از کاربر را به سمت سایت شما بیاورند لذا این صفحات بسیار مهم و نیازمند گذراندن وقت زیادی جهت بهینه سازی آن ها است. نکته : بهبود متاتگ توضیحات صفحات و محتوای قدیمی سایت که رتبه بندی نشده اند و هرگز هم رتبه بندی نمی شوند نتیجه ای ندارد و ترافیک قابل توجهی را به سایت هدایت نمی کند. 4- صفحاتی که فاقد محتوای متنی هستند بسیاری از صفحات وبسایت شامل ویدیو، ویجت، برنامه های ساخته شده هستند که فاقد متن است این گونه صفحات باید متاتگ توضیحات را داشته باشند. سخن پایانی همان طور که می دانید استفاده از متاتگ کیورد منسوخ شده است و استفاده آن باعث ارتقای رتبه نمی شود استفاده از متاتگ توضیحات هم برای بعضی صفحات مهم و کارا است اما این درجه از اهمیت فقط صرفا برای جذاب و قابل کلیک کردن آن صفحه از سایت و ارائه ی مطالب بیشتر در نتایج جستجو به کار می رود.
  2. موضوعی که از قدیم وجود داشته این است که هر چیزی که در جهان هست علاوه بر بعد مثبتش، بعد منفی هم دارد از مثال معروف چاقو شروع کنیم که مطمئنا به گوش همه شما آشناست. همان طور که می دانید چاقو یا به عبارتی تیغ جراحی در عمل جراحی جان انسان را نجات می دهد و بالعکس می تواند قاتل جان انسان هم باشد. سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست و در کنار سئو کلاه سفید که به تمام روش های اصولی و مشخص شده گوگل که باعث افزایش رتبه سایت در طولانی مدت اطلاق می شود سئو کلاه سیاه نیز وجود دارد که به تمام روش ها و تکنیک های غیراصولی که از دید گوگل جرم به حساب می آید گفته می شود که باعث افزایش رتبه ی سایت در کوتاه مدت می شود و گوگل این گونه سایت ها را جریمه می کند حتی سایت متخلف را به طور کامل از نتایج جستجو حذف می کند. به همه ی علاقه مندان حوزه ی سئو پیشنهاد می شود که سئو کلاه سیاه و تکنیک های آن را بشناسند تا از انجام آن خودداری کنند به این دلیل که اصول سئو کلاه سیاه جرم به حساب می آید و باعث نابودی سایت و کسب و کار و در نتیجه ی آن صرف هزینه و اتلاف وقت می شود. تکنیک های سئو کلاه سیاه که باید از انجام آن خودداری کنید تا سایت شما جریمه نشود تکنیک هایی که در ادامه گفته می شود را رعایت کنید تا به سئو سایت خود ضربه نزنید و مشمول جریمه شدگان گوگل نباشید. تکرار بیش از حد کلمه کلیدی این تکنیک یکی از قدیمی ترین اصولی بود که قبلا توسط محتوا نویسان استفاده می شد و شامل استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در متن است. و این بدان معناست که شما کلمه ای را بارها و بارها در متن خود تعریف می کنید. Keyword stuffing یکی از بدترین تجربه هایی است که می توانید به کاربر انتقال دهید و بدتر از همه این تکنیک سیاه توسط الگوریتم پاندا گوگل جریمه می شود. سئو بیش از حد alt تصاویر شما برای این که خوانایی مقاله خود را بالا ببرید باید از تصاویر استفاده کنید و از همه مهمتر باید توضیح مناسبی از عکس خود برای موتورهای جستجو بنویسید اما نباید از این موضوع سو استفاده شود و درون توضیحات تصاویر (alt) کلمات کلیدی زیادی را به کار بست رعایت نکردن این موضوع سئو بیش از حد alt تصاویر به حساب می آید و نوعی بلک هت سئو به شمار می رود. متن بیش از حد سئو شده اگر محتوایی که تولید می کنید برای گوگل و سایر موتورهای جستجو نوشته شود (بیش از حد سئو باشد) تجربه کاربری بدی را برای کاربران به همراه خواهد داشت و گوگل به راحتی این موضوع را متوجه می شود و نوعی سئو کلاه سیاه به حساب می آورد و به راحتی جریمه می شوید. برای جلوگیری از این موضوع کافیست به طور طبیعی و برای کاربران محتوا تولید کنید نه برای موتورهای جستجو کلمات کلیدی نامناسب قبل از شروع هر کسب و کاری حتما باید کلمات کلیدی حوزه ی کاری خود را مشخص کنید و با هدف اقدام به تولید محتوا کنید اگر این مورد را رعایت نکنید و کلمات کلیدی حوزه ی خود را به درستی انتخاب نکنید کاربران به محض ورود به سایت از آن خارج می شوند و یا این که اصلا وارد سایت نمی شوند و به شدت CTR سایت شما را کاهش می دهند. اگر متخصص سئو، سایت شما را به صفحه ی اول گوگل آورد اما ترافیک مناسب را دریافت نکردید یکی از دلایلش بالا آمدن سایت روی کلمات کلیدی نامناسب است. لینک های بیش از حد سئو شده نکته ای که وجود دارد این است که لینک های داخلی زیادی به صفحات درباره ما، تماس با ما ندهید این کار نه تنها عملی نیست بلکه بی فایده هم هست زیرا این صفحات به طور طبیعی ترافیک دریافت می کنند. لینک های داخلی برای صفحات مهمتری به کار می رود. مخفی کردن متن یا لینک ساخت متن یا لینک مخفی درون صفحات وب تنها یک هدف دارد و آن هم لینک سازی به هر شکل ممکن است گوگل تمام این روش ها را شناسایی کرده است تکنیک های CSS که باعث مخفی شدن متن می شود مانند کوچک کردن فونت تا سایز 0، هماهنگ کردن رنگ فونت متن با رنگ پس زمینه همه ی این ها روش هایی است که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود و جالب است بدانید که تازه کاران حوزه سئو از این روش استفاده می کنند. عناوین بیش از حد سئو شده استفاده از H1 های متعدد درون متن یکی از تکنیک های منسوخ شده سئو کلاه سیاه است. دقت کنید درون هر مقاله فقط یک تگ عنوان H1 قرار دهید و کلمه کلیدی خود را درون عناوین بیش از حد تکرار نکنید. محتوای کپی شده شاید بتوان گفت بدترین تکنیک سئو کلاه سیاه همین محتوای کپی شده است که گوگل با الگوریتم پاندای خود شدیدا با این موضوع مبارزه می کند. سعی کنید همیشه محتوای یکتا و مفید و طولانی(بیش از 900 کلمه) تولید کنید. اتوماسیون محتوا اتوماتیک کردن تولید محتوا برای سایت به معنی استفاده از ابزارها یا اسکریپت ها در جهت تولید محتوا به صورت خودکار و انتشار آن در سایت بدون هیچ گونه تلاش و زحمت است. این نوع محتوا بدون هدف برای کاربر نوشته شده و هیچ گونه قالب و فرمتی مانند استفاده از تصاویر، فاصله ی پاراگراف ها،نشانه گذاری ها و موارد دیگر را ندارد. نمونه ای از این موارد اسکریپت های خبرخوان هستند که در کوتاه مدت نتیجه می دهند اما گوگل با شناسایی این گونه سایت ها شدیدا با آن ها برخورد می کند. Bait and Switch اگر بخواهیم خیلی راحت این روش از سئو کلاه سیاه را توضیح دهیم یعنی این که وقتی سایت شما روی یک سری از کلمات کلیدی رتبه و ترافیک گرفت شروع به تغییر محتوای سایت کنید و وقتی کاربران وارد سایت شدند با موضوع متفاوتی روبه رو می شوند این روش یک ایده ی خلاق فریب کارانه است که اگرچه در گذشته جوابگو بود ولی در حال حاضر گوگل با این موضوع برخورد می کند. Article Spinning یک روش بازنویسی محتوا (خودکار یا دستی) برای ایجاد نسخه های اصلی جدید از مقاله به طوری که محتوای تکراری به حساب نیاید. به عنوان مثال امکان ندارد از روی تابلوی لبخند ژکوند چندین نسخه ی اصلی وجود داشته باشد بالاخره یکی از این نسخه ها، نسخه ی اصلی است. در واقع این روش برای فرار از تولید محتوا است و محتوای تازه ای تولید نمی شود فقط همان محتوا به زبان و لحن شخص دیگری نوشته می شود امروزه گوگل این نوع محتوا را شناسایی و جریمه می کند. scraped content یا محتوای دزدیده شده در این روش عده ای از افراد بخشی از محتوای دیگر وبسایت ها را درون وبسایت خود منتشر می کنند. وبسایت های زیادی وجود دارند که محتوایی از خودشان ندارند و تمام محتوای آن ها از دیگر وبسایت ها دزدی شده است این روش علیه دستورالعمل های گوگل است و این گونه سایت ها جریمه می شوند. Cloaking روشی است که در آن محتوایی که کاربر مشاهده می کند با محتوایی که موتورهای جستجو مشاهده می کنند متفاوت است و این روش بر خلاف دستورالعمل های گوگل است و این گونه سایت ها توسط الگوریتم پنگوئن جریمه می شوند. محتوا یا فایل های مخرب این نوع فایل یا محتوا از طریق اپلیکیشن هایی مانند تروجان ها، روت کیت ها، کیلاگرها، پلاگین هایی مخرب وردپرس یا ابزارهای تبلیغاتی به سیستم شما منتقل می شود. گوگل با این گونه سایت های متخلف که سرویس مخربی را ارئه می دهند مبارزه و پنالتی می کند. Clickbait در این روش با نوشتن عبارات و توضیحاتی فریب دهنده و وسوسه انگیز قصد گرفتن کلیک بیشتر برای سایت را دارند در صورتی که وقتی کاربر سایت را باز می کند با موارد دیگری رو به رو می شود.این تکنیک باعث کاهش CTR شده و در دراز مدت به سئو سایت شما لطمه می زند. برای مثال عنوانی را می بینید که نوشته است با کلیک روی این گزینه اکانت VIP سایت ما را هدیه بگیرید و بعد از این که کلیک کردید با موضوع دیگری روبه رو می شوید. چه حسی به ما دست می دهد؟ حلقه وب سایت های متعدد و مرتبطی که در یک حلقه به یکدیگر متصل شده اند تا رتبه و ترافیک شان را افزایش دهند. در واقع این هم تکنیک سئو کلاه سیاه به حساب می آید. مزرعه لینک مزرعه لینک گروهی از وبسایت های مرتبط هستند که به یکدیگر لینک می دهند زمانی که page rank گوگل اهمیت داشت استفاده از مزرعه لینک هم محبوب بود اما امروزه گوگل این گونه سایت ها را جریمه می کند و به عنوان یک روش اسپم در نظر می گیرد زیرا لینک های تولید شده مصنوعی و برای موتورهای جستجو ساخته شده اند. LinkBait and Switch به طور خلاصه یعنی بعد از این که یک صفحه از سایت رتبه می گیرد محتوای آن را تغییر دهیم به طوری که هیچ ارتباطی با موضوع اولیه ندارد در واقع نوعی تجارت است و هدف آن کسب ترافیک بیشتر است. تبادل لینک در این روش دو سایت به صورت توافقی جهت افزایش رتبه سایت به همدیگر لینک می دهند. امروزه این روش منسوخ شده است و گوگل این گونه سایت ها را به راحتی شناسایی می کند چون می داند که هدفی جز لینک سازی مصنوعی ندارند. کامنت های اسپم این مورد زمانی اتفاق می افتد که شما سعی می کنید درون بخش نظرات وبسایت یا وبلاگ ها لینکی به سایت خود ایجاد کنید این تکنیک نوعی لینک سازی مصنوعی است و سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود. برای جلوگیری از این موضوع کافیست در بخش تنظیمات سایت، کامنت ها روی حالتی قرار گیرند که نیازمند تایید و انتشار توسط مدیریت باشد. ریدارکت های بی مورد ریدایرکت 301 بهترین گزینه برای زمانی است که یکی از صفحات شما پاک یا تغییر کرده و کاربران را می توانید از این صفحه به صفحه ی مورد نظر هدایت کنید. متاسفانه در طول سال ها افراد زیادی از ریدایرکت 301 به عنوان یک تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده می کردند به عنوان مثال دامنه های منقضی شده را به دامنه ی خود ریدایرکت 301 می دهند یا بعضی سایت های پخش آنلاین فیلم با کلیک روی دکمه پخش فیلم شما را به سایت دیگری هدایت می کنند. ریدایرکت 301 به عنوان یک تکنیک سئو کلاه خاکستری برای تولید ترافیک در سایت های غیرطبیعی استفاده می شود. لینک های پاورقی اسپم لینک هایی که در فوتر سایت قرار می گیرند هدفی جز بالا بردن رتبه ی سایت را ندارند از آنجایی که این نوع لینک ها درون مقاله تولید نشده اند تقلبی به حساب می آیند و افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند رتبه سایت خود را کاهش می دهند و در بدترین حالت هم جریمه می شوند. خرید لینک لینک ها یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی وبسایت ها به شمار می رود و هرچه لینک ها یا سایت های زیادی به سایت شما اشاره کنند(لینک بدهند) محبوبیت بیشتری نزد گوگل پیدا می کنید اما این لینک ها یا بهتر است بگوییم بک لینک ها باید طبیعی ایجاد شوند در غیر این صورت الگوریتم پنگوئن با آن مبارزه می کند یکی از قدیمی ترین تکنیک های رتبه گرفتن خرید لینک است که گوگل به شدت با این موضوع برخورد می کند و در واقع با این کار شما پول و وقت خود را هدر می دهید. Google Bombing در این روش لینک های منفی و اسپم برای سایت رقیب ساخته می شود تا رتبه ی آن سایت را کاهش دهند. صفحات دروازه صفحاتی هستند که روی کلمه ی کلیدی خاصی بهینه سازی شده و کاربر وارد این صفحات می شود لینک هایی را می بیند که به دنبال آن ها بوده است و بعد از کلیک روی آن ها وارد صفحات نامرتبط می شود. کسانی که از این روش استفاده می کنند می خواهند در SERP با روشی غیرطبیعی به بالاترین رتبه برسند. Rich Snippet اسپم داده های نشانه گذاری یا ریچ اسنیپ یک روش عالی برای قالب بندی نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو است و همچنین می تواند به ایندکس کردن صفحات سایت کمک کند. اگر داده های نشانه گذاری را به اشتباه به گوگل معرفی کنید قطعا شما را جریمه می کند. اتوماتیک کردن Google Queries در این روش از سئو کلاه سیاه عده ای با استفاده از نرم افزارهایی اقدام به افزایش تعداد جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص در جهت بهبود در SERP عمل می کنند این هم روشی غیرمعمول برای بهبود در نتایج جستجو است که از سمت گوگل جریمه می شود. سایت های آینه اگر شما محتوای سایت خود را درون یک سایت جدید دیگر قرار دهید به این تکنیک از بلک هت سئو، سایت های آینه گفته می شود که هدفی جز افزایش رتبه ندارد این مورد می تواند یکی از روش های ایجاد محتوای تکراری از سایت شما یا سایر منابع باشد. Typosquatting or URL Hijacking در این روش سعی می شود بر اساس خطاهای تایپی نام تجاری یا برند یک شرکت، دامنه های مخربی را ایجاد کنند تا هنگام جستجوی آن برند ها، سایت آن ها هم جز نتایج گوگل باشد این تکنیک سیاه اما خلاقانه هدفی جز سود بردن از نام و شهرت آن شرکت را ندارد. این روش جز خطرناک ترین متدهای سئو کلاه سیاه است چون امکان شکایت از طرف برند مربوطه وجود دارد. رفتار آزاردهنده بعضی صفحات قطعا همه شما با این گونه صفحات رو به رو شدید که به محض باز کردن صفحه ای از سایت تعداد زیادی پاپ آپ باز می شود و یا پیشنهاد عضو شدن در کانال تلگرام را می دهند یا به صفحات دیگری منتقل می شوید و یا کدهای مخربی روی سیستم کاربر اجرا می شود. این ها همه رفتار آزاردهنده یک سایت بی اعتبار و بی کیفیت است که به نوعی سئو کلاه سیاه حساب می شود. نتیجه در مسیر رشد کسب و کار و نتیجه گرفتن وبسایت در گوگل همیشه سعی کنید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید تا مورد تایید گوگل واقع شود. استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه شاید در کوتاه مدت شما را به نتیجه برساند اما مطمئنا توسط الگوریتم های قدرتمند گوگل شناسایی و اسپم شناخته می شود و جریمه های سنگینی را در پی خواهد داشت و به دنبال آن امکان حذف سایت از نتایج جستجو وجود دارد و بدتر از همه این که ترافیک و اعتبار سایت خود را از می دهید و جبران آن بسیار هزینه بر و در شرایطی حتی غیرممکن خواهد بود. به قول مت کاتس «هدف این نیست که لینک های شما طبیعی به نظر برسد بلکه هدف این است که لینک های شما طبیعی باشد.»
×
×
  • ایجاد مورد جدید...