رفتن به مطلب
بازگشایی انجمن! ×
GuardIran

WhatsApp جعلی که در پلی‌استور بیش از 1 میلیون بار دانلود شد


mownten

پست های پیشنهاد شده

نسخه‌ای جعلی از برنامه محبوب WhatsApp در لیست برنامه‌های گوگل پلی‌استور قرار گرفت و پیش از آن که گوگل آن را شناسایی کرده و حذف نماید، در کمال تعجب بیشتر از یک میلیون بار توسط کاربران دانلود و نصب شد.

گوگل همچنین حساب کاربری توسعه‌دهنده این اپلیکیشن جعلی را به علت نقض قوانین این شرکت، مسدود کرد. خوشبختانه این اپلیکیشن تنها به نمایش تبلیغات سایر اپ‌ها پرداخته و خطر دیگری را برای کاربران به همراه نداشت. باتوجه به تشخیص دیرهنگام گوگل، کاربران Reddit دیروز این نسخه جعلی را شناسایی کرده و در مورد آن به کاربران هشدار دادند. این نسخه خود را با عنوان Update WhatsApp و لوگویی دقیقا یکسان با برنامه واتس‌اپ نمایش داده و بسیاری از کاربران گمان کردند این یک بروزرسانی رسمی برای این پیام‌رسان محبوب می‌باشد.

This is the hidden content, please

توسعه دهنده باهوش این برنامه با استفاده از یونیکدی با عنوان "فاصله نامرئی" توانست نام توسعه‌ دهنده برنامه را WhatsApp Inc را قرار دهد که برای نسخه رسمی برنامه نیز به همین صورت است. گوگل معمولا برنامه‌هایی که از یک عنوان یا لوگوی جعلی استفاده می‌کنند، را در پلی‌استور قرار نمی‌دهد. استفاده از این یونیکد باعث شد تا سیستم امنیت کامپیوتری گوگل گمان کند این برنامه متعلق به توسعه‌ دهنده‌ای متفاوت است.

This is the hidden content, please

اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که کاربران عادی نمی‌توانند چنین یونیکدهایی را مشاهده نمایند، چون در این‌ صورت نام توسعه دهنده به شکل WhatsApp+Inc%C2%A0 مشاهده می‌شد!

اگرچه در این مورد به خصوص توسعه دهنده برای کسب درآمد از قبال نمایش تبلیغات برای اپلیکیشن‌های دیگر، این برنامه جعلی را طراحی کرده است، اما این نکته که امکان بهره‌گیری از تکنیکی مشابه برای فریب کاربران و به سرقت بردن اطلاعات شخصی آنها همواره وجود دارد، حائز اهمیت خواهد بود. نیکولاس کریسیدوس، یک محقق امنیتی در شرکت آنتی‌ویروس Avast می‌گوید این گونه نسخه‌های جعلی در گذشته بارها و بارها مشاهده شده‌اند. وی به صورت موردی به نسخه جعلی فیسبوک اشاره می‌کند که بیش از 10 میلیون بار دانلود شد!

منبع: ترجمه sakhtafzar از  

This is the hidden content, please

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • ایجاد مورد جدید...