mownten ارسال شده در اُکتُبر 20 2017 گزارش اشتراک گذاری ارسال شده در اُکتُبر 20 2017 محققین دانشگاه واشنگتن به روشی برای ردیابی موقعیت مکانی افراد با استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشن ها دست یافتند. این نتایج، فصل جدیدی را در بحث امنیت و حریم شخصی از طریق سیستم های تبلیغاتی باز می کند. پژوهشگران در این روش اقدام به خرید تبلیغات هدفمند برای مکان ها و اپلیکیشن های خاص نمودند و سپس آمار استفاده از آنها را بررسی کردند. نتایج حاصل نشان داد می توان موقعیت مکانی افراد را با دقت حدود 8 متر به دست آورد، ضمن اینکه تبلیغات روی اپلیکیشن های بسیار پر کاربرد مانند Imgur یا Words with Friends یا Talkatone انجام شده بود. همچنین نمایش تبلیغات اختصاصی برای یک مکان خاص می تواند کاربرانی که در آن موقعیت حاضر هستند را به خریدار تبلیغات نشان دهد، قابلیتی که به راحتی در اختیار تمامی افراد قرار می گیرد و از طریق آن می توان جلسات کاری محرمانه یا قرارهای دوستانه را شناسایی کرد. This is the hidden content, please ورود یا ثبت نام عملیات ردیابی از طریق شناسه تبلیغات موبایلی (MAID) کاربر انجام می شود که باید محرمانه باشد، اما ظاهراً کشف آن چندان سخت نیست و هکرها به راحتی می توانند MAID را به دست آورند. نکته جالب این است که هیچ راهی برای جلوگیری یا تعدیل حملات جاسوسی از طریق تبلیغات موبایلی وجود ندارد مگر اینکه اپلیکیشن های مورد نظر را حذف کرده یا ارتباط خود را با اینترنت قطع نمایید. محققین پیشنهاد می دهند شرکت های تبلیغاتی شناسه های کاربران را دائماً تغییر داده و مراقب موارد مشکوک باشند تا احتمال موفقیت اینگونه حملات هدفمند کاهش یابد. منبع : ترجمه دیجیاتو از This is the hidden content, please ورود یا ثبت نام واکنش ها : restive2، RT3N، iranihacker و 1 نفر دیگر 2 2 نقل قول لینک به دیدگاه به اشتراک گذاری در سایت های دیگر گزینه های به اشتراک گذاری بیشتر...
پست های پیشنهاد شده
به گفتگو بپیوندید
هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .